مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
صفحه اصلی
درباره پژوهشکده
گروه های علمی
نشست ها
- چیستی عرفان های نوظهور
خانه
موضوعات
قدیمی
چیستی عرفان های نوظهور
چیستی عرفان های نوظهور
2
چیستی عرفان های نوظهور
چیستی عرفان های نوظهور
8 مهر 1394, 23:29
جستجو در مطالب سایت
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند
اولین نشست تجربه نگاری فرهنگی با موضوع نقدکتاب «در مکتب مصطفی»
نخستین جلسه از سلسله نشستهای نقد کتابهای تجربه نگاری فرهنگی، بر اساس نگاهی به کتاب «در مکتب مصطفی؛ الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکلهای مردمی» برگزار شد.
2 آبان 1398, 20:36
بررسی پیوند قناعت با دیگر فضایل اخلاقی و تبیین پیامدهای حاصل از آن با تأکید بر متون دینی
قناعت ازجمله ویژگیهای فرهنگی و از تعالیم و آموزههای قرآن و سنت است که پیوسته مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است. اهمیت این فضیلت به اندازهای است که در قرآن از آن بهعنوان «حیات طیبه» تعبیر شده و در سنت، عامل تأمین کننده سعادت است؛ از آنجایی که درک این جایگاه و روی آوردن به آن، مستلزم آگاهی و کسب شناختی دقیق از فضایل مرتبط با قناعت و تبیین آثار آن است، پژوهش حاضر با مبنا قراردادن متون دینی و بهکارگیری روش تحلیل محتوا، بررسی پیوند میان قناعت با دیگر فضایل اخلاقی و تبیین آثار و پیامدهای حاصل از آن را هدف خود قرار داده و از شرایط قناعتپیشگی نیز به منزله پیشدرآمدی جهت ورود به این بحث، سخن به میان آورده است. بر اساس یافتههای پژوهش، عزم، برخورداری از یقین و پذیرش سختیها از مهمترین ملزومات و شرایط قناعتپیشگی است. در رابطه با پیوند قناعت با دیگر فضایل نیز، نتایج پژوهش با ذکر شواهدی، بیانگر ارتباط قناعت با فضایل اخلاقیای، چون زهد، شکر، صبر، توکل و رضا و تسلیم است؛ همچنین در این پژوهش، مهمترین پیامدهای قناعتپیشگی در ذیل هشت عنوان مطرح شده است.
6 تیر 1398, 19:59
تأثیرپذیری سبک زندگی از تربیت و باورهای اسلامی با رویکرد جامعهشناختی
نوشتار حاضر به تأثیرپذیری سبکزندگی از تربیت و باورهایدینی میپردازد و بر رعایت رویکرد دروندینی و ارائه راهکارهای عملی و دینی تأکید دارد. پژوهش پیشرو، کیفی بوده و به شیوه توصیفی-تحلیلی انجام شده است. روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانهای و اسنادی صورت گرفته و همچنین از منابع دیداری و شنیداری و وبگاههای مرتبط با این حوزه استفاده شده است.
6 تیر 1398, 19:57
مبانی انسانشناختی تربیت اخلاقی از دیدگاه ملا مهدی نراقی (قدس سره)
تربيت اخلاقي فرآيند زمينهسازي و بهكارگيري شيوههايي براي شكوفاسازي، تقويت و ايجاد رفتارهاي اخلاقي و اصلاح آداب ضد اخلاقي در انسان است. هدف پژوهش حاضر، بررسی مبانی انسانشناختی تربیت اخلاقی از دیدگاه ملا مهدی نراقی (قدس سره) است. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی است. نتایج بررسی آراء تربیتی علامه نراقی (قدس سره) بیانگر آن است که اساسیترین مسئله در تربیت اخلاقی آدمی، شناخت مبانی انسانشناختی است؛ با معرفت به این مبانی است که میتوان اهداف تربیتی را شناسایی کرد؛ اصول و بایدونبایدهای کلی تربیت را کشف نمود و مسیر تربیت اخلاقی را در جهت نیل به سعادت و حیات طیبهای که سرشار از شفقت، مودت و آرامش روانی است، هموار ساخت.
6 تیر 1398, 19:56
پر بازدیدترین مطالب
پر بازدیدترین ها
چیستی عرفان های نوظهور
8 مهر 1394, 23:29
معرفی کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
نویسندگان کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، محمود فتحعلی، مجتبی مصباح، حسن یوسفیان است؛ این کتاب زیر نظرعلامه محمد تقی مصباح یزدی (حفظه الله) منتشر شده است. این کتاب را موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) منتشر کرده است.
20 آذر 1396, 8:40
تأثیر میزان دینداری والدین در دین پذیری فرزندان
در این مقاله به دنبال آن هستیم تا نشان دهیم میزان دینداری والدین، تأثیر بسیار زیادی بر دینپذیری فرزندان دارد و در پایان نیز چند راهکار پیشنهادی در این زمینه که والدین چگونه میتوانند فرزندان دیندار تربیت کنند، ارائه شده است...
19 مرداد 1396, 5:34
مدرنیته، رسانه و جنبشهای نوین دینی
مقاله حاضر در نظر دارد تا با بررسی رسانه و جنبشهای نوین دینی به مثابه دو مورد از محصولات و پیامدهای مدرنیته، رابطه آنها را با یکدیگر و با مدرنیته بررسی کند تا پیوند علی و معلولی میان مدرنیته با رسانه و جنبشهای نوین دینی از سویی و همسنخی رسانه و جنبشهای نوین دینی از سویی دیگر آشکار شود...
23 مهر 1393, 6:13
Powered by
TayaCMS