معرفی کتاب تبلیغ تربیت‌گرا جلد اول

این کتاب شامل شش فصل با عناوینی همچون: تبلیغ تربیت‌گرا،انواع تبلیغ تربیت گرا،رویکردهای تبلیغ تربیت گرا، حیطه‌های اثر گزاری تبلیغ تربیت‌گرا، اهداف تبلیغ تربیت گرا، شاخصه‌های سنجش تبلیغ تربیت گرا است...
1
معرفی کتاب تبلیغ تربیت‌گرا جلد اول

نویسنده کتاب تبلیغ تربیت‌گرا، جمعی از نویسندگان و پژوهشگران پژوهشکده باقرالعلوم(ع) است. این کتاب توسط انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) منتشر شده است. این کتاب شامل شش فصل با عناوینی همچون: تبلیغ تربیت‌گرا،انواع تبلیغ تربیت گرا،رویکردهای تبلیغ تربیت گرا، حیطه‌های اثر گزاری تبلیغ تربیت‌گرا، اهداف تبلیغ تربیت گرا، شاخصه‌های سنجش تبلیغ تربیت گرا است.

نوشته حاضر،‌ مجلد اول از تبلیغ تربیت گراست که به طرح کلیات این نوع تبلیغ می‌پردازد. عناصر اساسی تبلیغ تربیت‌گرا مانند روش، محتوا، مبلغ، مخاطب، برنامه‌ریزی و دیگر عناصر آن در جلدهای دیگر آمده است.

در این مجموعه، موضوعاتی مطرح می‌شود که در تمام فرآیند تبلیغ اثرگذار است. ابتدا به اصلی‌ترین محور کتاب، یعنی تبلیغ می‌پردازیم و تحت عنوان «توجه به تبلیغ» جایگاه و اهمیت تبلیغ را در آیات و روایات منعکس می‌سازیم. در ادامه، ذیل عنوان «آسیب‌های تبلیغ متداول»، کاستی‌های تبلیغ را در حال حاضر بیان می‌کنیم. بعد از مشخص شدن مرزها و حدود ممنوع و آسیب‌زای تبلیغ متداول، ذیل سرفصل «تبلیغ تربیت‌گرا» تصویری کلی از عناصر و ویژگی‌های تبلیغ تربیت گرا، با هدف ترسیم تبلیغ مطلوب، ارائه می‌دهیم. ذیل عنوان «سه‌ بخش تبلیغ تربیت گرا»، به سه بخش تبلیغ، یعنی تبلیغ لسانی و غیرلسانی و رسانه‌ای اشاره می‌کنیم و بعد از آن، در فصل «انواع تبلیغ تربیت‌گرا» به معرفی انواع تبلیغ می‌پردازیم.

در بحث «رویکردهای تبلیغ تربیت‌گرا» نیز بسترهای تبلیغ را تشریح می‌کنیم. فصل «حیطه‌های تأثیرگذاری» با توجه به مراکز و محدوده‌های اثرپذیر انسانی و تشخص‌های مورد نظر تبلیغ تربیت‌گرا، نگاشته شده است. توضیح مقاصد در فصل «اهداف تبلیغ تربیت‌گرا» صورت می‌گیرد و در نهایت، با طرح معیارهای کمّی برای ارزیابی مجموعه تبلیغ، میزان‌های ارزشیابی تبلیغ برتر را باعنوان «شاخصه‌های سنجش تبلیغ تربیت‌گرا» تشریح می‌کنیم.

مخاطبان این کتاب، دست‌اندرکاران امر تبلیغ، اعم از مبلغان، مربیان، مدیران، مراکز تبلیغی، کارگردانان، تهیه‌کنندگان، مدرسان و محققان حوزه هستند. نظر به استفاده پراکنده از قرآن و سنت در مؤلفه‌های تبلیغ متداول، ترسیم نظام‌مند تبلیغ بر اساس آیات و روایات، نیازی است که به صورت فراگیر در محققان و مبلغان رو به افزایش است، اما شیوه استاندارد و شفافی برای طراحی تبلیغ با تکیه بر آیات و روایات نگاشته نشده است. در این نوشته، با استفاده از قرآن و سنت و با استناد به ثقلین، سعی بر نظام‌سازی تبلیغ و عناصر آن شده است.

جستجو در مطالب سایت مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند
دوره مجازی مهارت‌افزایی پژوهشی

دوره مجازی مهارت‌افزایی پژوهشی

تحلیل مضمون، آموزش مقاله نویسی، آموزش عملی نرم افزار مکس کیو دی آی، آموزش ورد پیشرفته
جلسه کارگروه تجربه نگاری فرهنگی با مرکز بشری

جلسه کارگروه تجربه نگاری فرهنگی با مرکز بشری

جلسه مشترک مدیرکارگروه تجربه نگاری پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و مرکز علمی - فرهنگی و نیکوکاری بشری برگزار شد
دوره آموزش تجربه نگاری (مجازی)

دوره آموزش تجربه نگاری (مجازی)

دوره آموزشی تجربه نگاری توسط پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام برگزار می شود.
پر بازدیدترین مطالب

پر بازدیدترین ها

کتاب تاریخ کلیسا

کتاب تاریخ کلیسا

تاریخ اقوام و ملل گذشته همواره از مسائل مهم و موردتوجه برای نسل‌های بعدی بوده است. علت این امر وجود آرمان‌های مشترک در میان پیشینیان و نسل‌های بعدی است...
کتاب «نقد و بررسی سبک زندگی غربی»

کتاب «نقد و بررسی سبک زندگی غربی»

فصل اول کتاب درباره کلیات است و فصل‌های بعدی به ترتیب شامل: معنا و مفهوم‌شناسی سبک زندگی، گونه و گستره‌شناسی سبک‌زندگی، چرایی‌شناسی سبک زندگی، نماد‌شناسی سبک زندگی و در پایان نیز به آسیب‌شناسی پرداخته است.
معرفی کتاب حقوق حیوانات در اسلام

معرفی کتاب حقوق حیوانات در اسلام

كتاب «حقوق حيوانات در اسلام» به‌تفصیل به بيان حقوق حيوانات از زبان احاديث و روايات مي‌پردازد. در فقه و معارف اسلامي براي مسائل زیست‌محیطی و رعايت شئون و حقوق حيوانات جايگاه مناسبي لحاظ شده و اسلام نيز با ديدگاهي منطبق بر عدالت و انصاف با آن برخورد كرده است.
Powered by TayaCMS