معرفی کتاب امیران کوچک

مخاطب این کتاب بیشتر اولیاء، مربیان و رسانه‌ها هستند كه به آنها آموزش می‌دهد كه آموزه‌های اعتقادی را چگونه به كودكان این گروه سنی بیاموزند.
2
معرفی کتاب امیران کوچک

نویسنده کتاب «امیران کوچک؛ روش‌های انتقال آموزه‌های اعتقادی به کودکان 7 تا 14 سال در قرآن و روایات» مرتضی دانشمند است و این کتاب توسط انتشارات عمو علوی در قم منتشرشده است. مخاطب این کتاب بیشتر اولیاء، مربیان و رسانه‌ها هستند كه به آنها آموزش می‌دهد كه آموزه‌های اعتقادی را چگونه به كودكان این گروه سنی بیاموزند.

در آغاز کتاب، ویژگی‌های ادراکی کودکان از منظر روان‌شناسی رشد در سنین هفت تا چهارده سال، مورد بررسی قرار گرفته، آنگاه به روش‌هایی که در آیات و روایات برای انتقال آموزه‌های اعتقادی به آن ها مطرح گشته همچون روش قصه، شعر، گفت‌وگو، معما و چیستان پرداخته‌شده است. همچنین مبانی روان‌شناختی و قرآنی – روایی روش‌هایی که از قرآن و روایات به‌دست‌آمده، مورد تحلیل قرار گرفته است. پس از کشف روش‌ها، به نمونه‌های کاربردی روش‌ها در قرآن و روایات و نیز نمونه‌های امروزی روش‌های مستنبط از این دو منبع پرداخته‌شده است.

در فصل سوم کتاب که «روش‌ها و انتقال آموزه‌ها» نام دارد، ابتدا به روش قصه‌گویی اشاره می‌شود و بعد از اینکه به چیستی قصه می‌پردازد، اهداف و کارکردهای قصه را نام می‌برد که می‌توان از جمله این کارکردها به بر انگیختن تفکر، عبرت‌آموزی، آرامش یابی، نرمی دل و ... اشاره کرد. پس از آن به قصه‌های قرآنی و انواع آن پرداخته می‌شود. بعد از قصه‌گویی نوبت به شعر می‌شود و به جایگاه شعر در اسلام اشاره دارد و به نمونه‌هایی برای انتقال مفاهیم اعتقادی از طریق شعر می‌پردازد. بعد از قصه و شعر، روش‌هایی چون دعا، گفت‌وگو، پرسش و پاسخ و چیستان مورداشاره قرار می‌گیرد.

در صفحه‌های پایانی کتاب خلاصه‌ای از مطالب به دو زبان عربی و فارسی آورده شده است.

جستجو در مطالب سایت مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند پر بازدیدترین مطالب

پر بازدیدترین ها

معرفی کتاب روان‌شناسی و تبلیغات با تأکید بر تبلیغ دینی

معرفی کتاب روان‌شناسی و تبلیغات با تأکید بر تبلیغ دینی

کتاب «روان‌شناسی و تبلیغات» به بررسی دانش تبلیغات به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های «ارتباطات» و «روان‌شناسی اجتماعی» پرداخته است و با تدوین ساختاری مبتنی بر ارکان تبلیغات، به آن دسته از قانون‌های روان‌شناسی که در تبلیغات کاربرد دارند، اشاره دارد.
معرفی کتاب نقش مربی در تربیت اخلاقی–معنوی

معرفی کتاب نقش مربی در تربیت اخلاقی–معنوی

این کتاب شامل شش فصل است که فصل اول کلیات و فصل‌های بعدی به ترتیب شامل: ضرورت مربی، ویژگی‌های مربی وظایف کارکردهای مربی، وظایف متربی، اطلاعت از مربی است...
Powered by TayaCMS