معرفی کتاب با پرسش‌های جنسی کودکان چه باید کرد؟

نویسنده این کتاب ناصر یوسفی، هنگامه بازرگانی است. این کتاب توسط انتشارات کارگاه کودک منتشر شده است.
1
معرفی کتاب با پرسش‌های جنسی کودکان چه باید کرد؟

نویسنده این کتاب ناصر یوسفی، هنگامه بازرگانی است. این کتاب توسط انتشارات کارگاه کودک منتشر شده است.

در مقدمة کتاب آمده است که گفت‌وگو دربارة موضوعات جنسی، یکی از دشوارترین مباحثی است که پدران و مادران و مربیان مهدهای کودک، در تربیت کودک خردسال با آن روبه‌رو هستند و برخورد تند یا بی‌توجهی به پرسش‌های کودک در این زمینه، سبب خواهد شد او برای یافتن پرسش‌های خود به راه‌هایی روی بیاورد که شاید نادرست یا خطرناک باشند. در این کتاب اشاره شده است که والدین و مربیان موظف‌اند به این‌گونه پرسش‌های کودک پاسخ دهند، زیرا برخلاف تصور بزرگ‌ترها پرسش درباره مسئلة جنسی و آلت تناسلی، همان‌قدر برای کودک ساده و بدیهی است که پرسش دربارة بینی یا دستش. کودک از ۳ سالگی متوجه جنسیت خود می‌شود و در ۴ - ۵ سالگی می‌خواهد بفهمد که چه تفاوتی با مادر یا پدر خود دارد. پاسخ فراخور سن کودک و به‌اندازه - نه کمتر و نه بیشتر از دامنة پرسش کودک و معرفی درست اندام جنسی به او همراه با تأکید بر حفظ بهداشت فردی، از راه‌های مناسب برای ارضای کنجکاوی کودکان است. در کتاب به نشانه‌هایی نیز اشاره شده که مشاهده‌ی آن ها در کودکان، به معنای وجود اضطراب، امرونهی بیش‌ازاندازه‌ی بزرگ‌ترها، نداشتن تحرک کافی، تنبیه مکرر و...آن‌هاست. نمونه‌هایی از پرسش‌های جنسی کودکان و تصور غلط آن‌ها در این زمینه و فعالیت‌های پیشنهادی برای آشنایی کودکان به شیوه‌های درست با این مقوله، از دیگر موضوعات این کتاب است.

جستجو در مطالب سایت مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند پر بازدیدترین مطالب

پر بازدیدترین ها

معرفی کتاب سواد رسانه

معرفی کتاب سواد رسانه

اصولاً سواد رسانه‌ای در جهت برخورد هدفمند با رسانه مطرح می‌شود. از این منظر به اعتقاد اکثر تحلیل‌گران و کارشناسان حوزه رسانه، برخورد هدفمند با رسانه ازجمله دلایل بالا رفتن سطح آگاهی در تمامی اقشار جامعه به‌عنوان مخاطبین رسانه است ...
معرفی کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی

معرفی کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی

نویسندگان کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، محمود فتحعلی، مجتبی مصباح، حسن یوسفیان است؛ این کتاب زیر نظرعلامه محمد تقی مصباح یزدی (حفظه الله) منتشر شده است. این کتاب را موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) منتشر کرده است.
معرفی کتاب روان‌شناسی و تبلیغات با تأکید بر تبلیغ دینی

معرفی کتاب روان‌شناسی و تبلیغات با تأکید بر تبلیغ دینی

کتاب «روان‌شناسی و تبلیغات» به بررسی دانش تبلیغات به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های «ارتباطات» و «روان‌شناسی اجتماعی» پرداخته است و با تدوین ساختاری مبتنی بر ارکان تبلیغات، به آن دسته از قانون‌های روان‌شناسی که در تبلیغات کاربرد دارند، اشاره دارد.
معرفی کتاب آموزش مفاهیم دینی (همگام با روان‌شناسی رشد)

معرفی کتاب آموزش مفاهیم دینی (همگام با روان‌شناسی رشد)

این کتاب را آقای ناصر باهنر نوشته و انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل آن را منتشر کرده است. کتاب در ۵ فصل نگاشته شده است و نویسنده تلاش می‌کند تا با تکیه‌بر روان‌شناسی رشد، به بررسی مراحل رشد و تکامل درک دینی بپردازد.
Powered by TayaCMS