مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
صفحه اصلی
درباره پژوهشکده
گروه های علمی
نشست ها
خانه
شماره یازدهم و دوازدهم فصلنامه تربیت تبلیغی
شماره یازدهم و دوازدهم فصلنامه تربیت تبلیغی
مقالات
(5)
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي
اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیینها و شیوههای اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل میشود.
13 اسفند 1397, 17:40
سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)
ویژگیهای زندگی معنادار نیز در سیرة امام علیهم السلام عمق داشتن و مهم بودن زندگی، هدفمداری، خودآگاهی و داشتن تصویری شفاف از اعمال خویش، اخلاقی بودن و رعایت ارزشها و اصول اخلاقی در زندگی و بهرهمندی از انسجام اخلاقی است؛ موفقیتآمیز بودن زندگی و نیل به برخی توفیقات در زندگی و خداباوری یا دیندار بودن زندگی ایشان و یارانش، نمود چشمگیری داشته و شواهد بسیاری برای آن وجود دارد؛ بنابراین امام علیه السلام و یاران باوفایش، الگوها و قهرمانان همیشگی زندگی معنادار هستند.
13 اسفند 1397, 17:44
چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانهای برای مبلغان
زندگي بشر در دنياي معاصر، محصور رسانهها واقع شده كه بهعنوان مهمترین ابزار انتقال، بهطور مداوم ساختار وجودي مخاطبان را هدف قرار دادهاند؛ در این راستا با توجه به جنگ نرم، مبلغان ديني ناگزيرند جهت نشر معارف اسلامي به سواد رسانهای مجهز شوند.
13 اسفند 1397, 17:38
بررسی شیوههای تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن
در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژهای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسیهای این مقاله، دعوت چهرهبهچهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهرهبرداری از تمام فرصتها و شیوهها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمتهاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمتها، برخی از روشهای تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل میدهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
13 اسفند 1397, 17:42
بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماهعسل»؛ با تأکید بر سواد رسانهای
هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی (شامل مؤلفههای سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ تلویزیونی «ماه عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانهای مخاطب است.
13 اسفند 1397, 17:39
جستجو در مطالب سایت
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند
سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)
ویژگیهای زندگی معنادار نیز در سیرة امام علیهم السلام عمق داشتن و مهم بودن زندگی، هدفمداری، خودآگاهی و داشتن تصویری شفاف از اعمال خویش، اخلاقی بودن و رعایت ارزشها و اصول اخلاقی در زندگی و بهرهمندی از انسجام اخلاقی است؛ موفقیتآمیز بودن زندگی و نیل به برخی توفیقات در زندگی و خداباوری یا دیندار بودن زندگی ایشان و یارانش، نمود چشمگیری داشته و شواهد بسیاری برای آن وجود دارد؛ بنابراین امام علیه السلام و یاران باوفایش، الگوها و قهرمانان همیشگی زندگی معنادار هستند.
13 اسفند 1397, 17:44
بررسی شیوههای تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن
در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژهای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسیهای این مقاله، دعوت چهرهبهچهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهرهبرداری از تمام فرصتها و شیوهها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمتهاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمتها، برخی از روشهای تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل میدهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
13 اسفند 1397, 17:42
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي
اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیینها و شیوههای اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل میشود.
13 اسفند 1397, 17:40
بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماهعسل»؛ با تأکید بر سواد رسانهای
هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی (شامل مؤلفههای سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ تلویزیونی «ماه عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانهای مخاطب است.
13 اسفند 1397, 17:39
پر بازدیدترین مطالب
پر بازدیدترین ها
بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماهعسل»؛ با تأکید بر سواد رسانهای
هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی (شامل مؤلفههای سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ تلویزیونی «ماه عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانهای مخاطب است.
13 اسفند 1397, 17:39
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي
اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیینها و شیوههای اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل میشود.
13 اسفند 1397, 17:40
چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانهای برای مبلغان
زندگي بشر در دنياي معاصر، محصور رسانهها واقع شده كه بهعنوان مهمترین ابزار انتقال، بهطور مداوم ساختار وجودي مخاطبان را هدف قرار دادهاند؛ در این راستا با توجه به جنگ نرم، مبلغان ديني ناگزيرند جهت نشر معارف اسلامي به سواد رسانهای مجهز شوند.
13 اسفند 1397, 17:38
بررسی شیوههای تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن
در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژهای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسیهای این مقاله، دعوت چهرهبهچهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهرهبرداری از تمام فرصتها و شیوهها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمتهاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمتها، برخی از روشهای تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل میدهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
13 اسفند 1397, 17:42
Powered by
TayaCMS