تربیت اخلاقی کودکان در دوره سیادت از منظر انديشمندان

No image
تربیت اخلاقی کودکان در دوره سیادت از منظر انديشمندان

نویسندگان:

 فاطمه موحدی پارسا *

طاهره جاویدی کلاته جعفرآبادی **

بختیار شعبانی ورکی ***

علی همت بناری ****

چکیده

این مقاله امکان تربیت اخلاقی کودکان در دوره نخست کودکی را هفت سال اول زندگی که براساس احادیث مراحل تربیت، دوره سیادت نامیده می شود - بررسی می کند. برای این منظور با روش توصیفی- تحلیلی نظر اندیشمندان درباره تربیت اخلاقی کودکان بررسی و تحلیل گردید و با کاربرد روش تحلیلی - استنتاجی تعریف و امکان آن تبیین شد.

یافته ها نشان می دهد که بیشتر اندیشمندان، تربیت اخلاقی را برای دوره سیادت می پذیرند و دلایلی مانند فعال بودن ذهن شهودی، تأثیر محیط، مناسبات اجتماعی و الگوهای اخلاقی، امکان تحقق مراتبی از شناخت، انتخاب و عمل را برای کودکان در این دوره، به عنوان مهم ترین شواهد امکان تربیت اخلاقی کودکان مطرح می کنند.

واژگان کلیدی: تربیت اخلاقی، امکان تربیت، تربیت کودک، دوره سیادت، کودکی اولیه، فلسفه برای کودکان.

 

* دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد و استادیار دانشگاه حکیم سبزواری 

** دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد (نویسنده مسئول)

*** استاد دانشگاه فردوسی مشهد 

**** استادیار جامعة المصطفى من العالمية

متن کامل مقاله را از اینجا دانلود کنید.

جستجو در مطالب سایت مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند
دوره مجازی مهارت‌افزایی پژوهشی

دوره مجازی مهارت‌افزایی پژوهشی

تحلیل مضمون، آموزش مقاله نویسی، آموزش عملی نرم افزار مکس کیو دی آی، آموزش ورد پیشرفته
جلسه کارگروه تجربه نگاری فرهنگی با مرکز بشری

جلسه کارگروه تجربه نگاری فرهنگی با مرکز بشری

جلسه مشترک مدیرکارگروه تجربه نگاری پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و مرکز علمی - فرهنگی و نیکوکاری بشری برگزار شد
دوره آموزش تجربه نگاری (مجازی)

دوره آموزش تجربه نگاری (مجازی)

دوره آموزشی تجربه نگاری توسط پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام برگزار می شود.
پر بازدیدترین مطالب
Powered by TayaCMS