معرفی کتاب روش‌های صحیح تربیت

1
معرفی کتاب روش‌های صحیح تربیت

 نویسنده کتاب روش‌های صحیح تربیت، مهدی مراد‌ حاصل است.

در مقدمه کتاب آمده است که شادی و نشاط در خانه و مدرسه، عشق به زندگی متعالی و امید به فردایی روشن در گرو رشد و تربیت فرزندان صالح است. دنیای کودک و نوجوان تحت تأثیر عوامل و شرایطی است که والدین و مربیان زمینه‌ساز آن هستند. کودکان و نوجوانان، این غنچه‌های نوشکفته به افراد و الگوهایی نیاز دارند که آنها را در پیمودن مسیر زندگی باری دهند، توانایی و استعداد آنها را کشف کنند و با ایجاد شرایطی مناسب، زمینه‌های رشد و فعالیت آنها را فراهم آورند. بدیهی است در این رابطه نزدیک‌ترین و موثرترین افراد در خانه و مدرسه. والدین و مربیان‌اند. هیچ کس نمی‌خواهد فرزندش عمدا ترسو، بی نزاکت، کم‌رو، دروغگو یا لجباز شود. همه ما دوست داریم که فرزندانمان با ادب، دارای اعتماد به نفس، منضبط و مسئولیت‌پذیر باشند و ما همیشه شاهد پیشرفت‌های آموزشی و تربیتی مناسب آنها باشیم. هدف از نوشتن این کتاب، آشنایی والدین و مربیان با عوامل پیشگیری از بروز رفتارهای مشکل زا در کودکان و نوجوانان و نیز توجه والدین، مربیان و معلمان عزیز به نیازها و خواسته‌های آنان در مراحل رشد است.

در این کتاب سعی شده است به علت یابی در بروز مسائل و مشکلات تربیتی و روان شناختی توجهی ویژه مبذول شده و سپس شیوه‌های برخورد و درمان مسائل با زبان ساده مطرح شود. در فصول پایانی این کتاب، به نیازهای مختلف کودکان و نوجوانان همچون تغذیه، بهداشت، اعتماد به نفس، بازی‌های گروهی، نقاشی و... نیز پرداخته شده است. موضوعات مطرح شده در این کتاب عبارتنداز:

پرسش‌های کودکان؛ تربیت جنسی؛ لجبازی، اختلال یادگیری؛ مشکلات گفتاری و لکنت زبان؛ تشویق؛ تقویت و تشویق هوشی و فکری کودک؛ ترس؛ انضباط و نظم؛ بیش فعالی؛ بازی؛ رشد در دوران بلوغ؛ کودکستان و مهد کودک؛ تلویزیون؛ رشد اجتماعی نگاهی گذرا به مسائل تغذیه کودکان؛ خواب و قصه‌گویی؛ بهداشت کودکان؛ نقش پدر و مادر؛ نقاشی کردن کودکان؛ عزت‌نفس؛ مسئولیت‌پذیری و استقلال کودکان واکنش کودکان در قبال سوگ و بحران.

جستجو در مطالب سایت مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند پر بازدیدترین مطالب

پر بازدیدترین ها

معرفی کتاب روان‌شناسی و تبلیغات با تأکید بر تبلیغ دینی

معرفی کتاب روان‌شناسی و تبلیغات با تأکید بر تبلیغ دینی

کتاب «روان‌شناسی و تبلیغات» به بررسی دانش تبلیغات به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های «ارتباطات» و «روان‌شناسی اجتماعی» پرداخته است و با تدوین ساختاری مبتنی بر ارکان تبلیغات، به آن دسته از قانون‌های روان‌شناسی که در تبلیغات کاربرد دارند، اشاره دارد.
معرفی کتاب نقش مربی در تربیت اخلاقی–معنوی

معرفی کتاب نقش مربی در تربیت اخلاقی–معنوی

این کتاب شامل شش فصل است که فصل اول کلیات و فصل‌های بعدی به ترتیب شامل: ضرورت مربی، ویژگی‌های مربی وظایف کارکردهای مربی، وظایف متربی، اطلاعت از مربی است...
Powered by TayaCMS