آیا روغن و کره حیوانی مضر است؟

روغن‌های خوراکی امروز روغن‌های سردی هستند که بیش از آنکه فواید خوراکی داشته باشند دارای کاربردهای صنعتی هستند...
2
آیا روغن و کره حیوانی مضر است؟

محمد علی انوشه متخصص تغذیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: روغن‌های خوراکی امروز روغن‌های سردی هستند که بیش از آنکه فواید خوراکی داشته باشند دارای کاربردهای صنعتی هستند.
انوشه یادآور شد: روغن‌های خوراکی اغلب از مخلوط روغن‌هایی نظیر روغن دانه سویا، روغن کانولا، روغن پالم و روغن آفتابگردان تشکیل شده‌اند. وی با اشاره به این که مصرف این روغن‌ها دارای مضرات فراوان است و عوارض غیر قابل جبرانی را به همراه دارد، افزود: برای جلوگیری از ابتلا به بیمارهای قلبی و عروقی رایج از مصرف این روغن‌ها، برای حفظ سلامتی روغن‌هایی پیشنهاد می‌شود که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است و مقدار چربی‌های اشباع شده در آن اندک است. وی در ادامه افزود: روغن‌هایی نظیر کره حیوانی اصل (گاوی –گوسفندی)، روغن دانه کنجد، روغن زیتون، روغن دانه‌ی انگور دارای خواص بسیار مفیدی برای بدن هستند.
وی در پایان اذعان کرد: از فواید کره‌های حیوانی می‌توان به استخوان سازی، کاهش غلظت خون، سم‌زدایی بدن و همچنین کاهش چربی شکم اشاره کرد. گفتنی است؛ با توجه به فوایدی که روغن طبیعی دارد، افرادی که مبتلا به فشار خون و دیابت هستند در مصرف این روغن‌ها محتاط باشند.
منبع: http://www.alamto.com/

جستجو در مطالب سایت مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند پر بازدیدترین مطالب

پر بازدیدترین ها

کنترل دیابت با طب سنتی

کنترل دیابت با طب سنتی

مرض قند یا دیابت مرضى است كه بواسطه زیاد شدن مقدار قند خون تولید می شود. در این حالت لوزالمعده، ماده ی انسولین را كه باعث سوختن قند می شود به مقدار كافى تولید نمىكند و لذا مقدار قند خون كه یك گرم در هر لیتر است افزایش می یابد.
 اخلاق و دین آداب میهمانی

اخلاق و دین آداب میهمانی

آشنایی با آداب ضیافت و رسوم دینی مهمانی، در محدوده «اخلاق» معاشرت می‌گنجد. این موضوع، دو جنبه و دو طرف دارد: یکی کسی که مهمان می‌کند...
Powered by TayaCMS